Friday, April 13, 2007

Saras kök

Jag gillar mat. Och jag gillar matlagningsprogram. Gärna om de inkluderar något tävlingsmoment: som Hells Kitchen, Top chef..Men vad jag inte gillar är präktiga matlagningsprogram som man får prestationsångest av. Saras kök är det mest präktiga och hurtiga matlagningsprogram, ever!
Sara själv, är sådär härligt glad, stort vitt leende (så man nästan mår illa). Hon föreläser om hur man ska äta ekologisk och nyttig mat och att det är "hur enkelt som helst att göra". Visst håller jag med henne, egentligen...men det blir ju inte alltid så. Och det sista man vill höra när man känner sig "o-duktig" är hur lätt och smidigt det är att slänga ihop värsta nyttiga middagen.

Sen är det Ann Söderlund, som ska vara någon slags motvikt till präktiga Sara. Men hennes överdrivet korkade beteende känns nästan fejk (jag hoppas nästan att det är det).

Men om man bortser från allt detta, så verkar maten ganska smarrig!

2 comments:

Sara Ödmark said...

Jag gillar Ann Söderlund, men håller med om Sara. Det lilla jag sett är nästan outhärdligt käckt.

Mattias S said...

Japp, jag vill bli sugen på mat när jag ser på matlagnaignsprogram. Inte känna mig som en dålig människa.
Och när hon pratar om hur enkelt allt är, så tar det ändå 1-2 timmar att göra. Visst, skitenkelt.

Nä, att se Per Morberg göra helgrillat vildsvin med svampsås på ren vispgrädde, DET är matlagning! :)