Monday, April 23, 2007

lost, heroes, peep show och lite till...

Det är nästan lite jobbigt att läsa igenom denna sida och inse att man missar så mycket av lost-avsnitten. Men jag vet inte, jag har sällan lust att sitta och se om varje avsnitt flera gånger för att upptäcka alla nyanser och detaljer. Senaste lost-avsnittet var i alla fall riktigt bra och jag hoppas verkligen att det kommer fortsätta hålla samma höga kvalitet resten av säsongen!

Idag drar Heroes igång igen och jag måste erkänna att jag är sådär sugen på det. Det är trist när serier tar så långa pauser mitt i säsongen att man nästan tappar intresset för den. Särskilt i första säsongen då det borde vara extra viktigt att hålla tittarna intresserade.

Avsnitt två av peep show var minst lika bra som första och ingen (absolut ingen!) replik eller dialog känns överflödig. Peep show delar definitivt förstaplatsen med Black Books vad gäller roligaste tv-serier ever. Den inre dialogen är särskilt briljant och ger serien en extra nivå. Fantastiskt!

Ikväll ser jag en av veckans absoluta höjdpunkter, The amazing race. Ni som följer det vet hur spännande det är nu!

No comments: