Wednesday, April 18, 2007

äntligen gilmore girls!

Efter en alldeles för lång paus är äntligen Gilmore girls tillbaka. Jag har älskat den serien sedan starten och det är med sorgblandad glädje som jag ser denna sista säsong. Gilmore girls innehar den perfekta kombinationen av humor, allvar, tårar, skratt, kärlek, sorg, hat..och så vidare, utan att för den skulle kännas som en såpa. Och ni som följt serien är också bekanta med dialogen, som ju är helt fantastisk. Och de fantastiska karaktärsskildringarna...ja det finns mycket gott att säga om denna serie. Men det som faktiskt är bäst med den är att den snart är slut och vi äntligen ska få veta om Luke och Lorelai får varandra...eller jag hoppas vi kommer att få se det i alla fall. På det sättet tycker jag om när serier slutar, både karaktärerna och jag själv får ett avslut.

Världens bästa slut på en serie är utan tvekan Six feet under!

2 comments:

Anonymous said...

Måste få påpeka att det är som gott klart för en till säsong av Gilmore Girls.

Malin said...

ånej, jag läste om det tidigare..men då skulle inte rory vara med va?
jag som nästan såg fram emot ett avslut!