Friday, February 9, 2007

Världens bästa TV-kväll?

Att se ikväll:

Första avsnittet på det trettonde säsongen av Survivor, det är amerikanska robinson och det håller enormt mycket högre kvalitet. I svenska versionen fick de ju alltid en säck med ris, massa konservburkar och något slags tänd-verktyg. I Survivor får de verkligen ingenting, varken vatten, mat eller ombyteskläder. Och verkligen ingen mesig personlig sak. Dessutom varierar platsen ganska mycket från säsong till säsong.De är inte alltid på någon tropisk ö med massa palmer och turkost hav.

Men de allra bästa är all backstabbing! Folk sviker varandra, är elaka och smider planer. Survivor tar fram de allra värsta ur människor och jag älskar det.

Men in trees - Jag har alltid varit ett fan av ganska sliskiga dramaserier. (Några exempel är: Dawsons Creek, Gilmore Girls) Jag vet egentligen inte varför, men det är nog något med den där bruntonade (!) mysiga verkligheten där allt alltid löser sig i slutet som lockar mig. Kanske önskar jag att mitt liv vore lika enkelt. Anyway, när jag läste om men in trees förstod jag ganska direkt att det var en serie för mig. Den framgångrika storstadskvinnan flyttar till landsort och träffar massa orginella människor. Självklart med den obligatoriska svåra snyggingen ( Carrie och Mr Big all over again). Efter en ganska tam inledning så växte serien till en av min absoluta favoriter just nu! Den är charmig och sådär perfekt "ljummen torsdagskväll på sensommaren"-mysig!

4 comments:

Anonymous said...

Jasså, så min kommentar kom inte med:( Jag skulle vilja se Survivor mest bara för att se skillnaden mellan det och det svenska. Men nu när jag varken har någon dator eller någon vän som är serienörd här nere så ser det mörkt ut:(

Malin said...

Jomen sen när du har en härlig lya i stockholm och din superdator då kan du tanka survivor like theres no tomorrow! :)

Anonymous said...

Is there a tomorrow?

Man undrar ju, när man ser serier som Lost och Jericho...

Och föresten, med tanke på hur många mord som sker i varje avsnitt av varje seriemördar-serie så kan man ju undra om det blir några människor kvar här på jorden!

Marianne

Anna said...

ahh.. så Men in trees är alltså en sån typ av serie. Har inte sett den alls och bara trott att det var någon tramsig humorserie. Men då får jag väl satsa på den sen. Måste ju bara se alla gilmore girls först.