Tuesday, February 13, 2007

CSI? del 1, miami

Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk till CSI till en början. Varför fanns det så många olika versioner? Och varför så blodigt och äckligt? Men sen nån gång under hösten så hade jag helt plötsligt brist på serier, vissa dagar hade jag inget att ladda ner. Jag blev desperat.
Eftersom jag hade sett lite sporadiskt på CSI på femman så visste jag ju ungefär vad jag hade att vänta mig. Lite halvspännande amerikansk thriller/crime-serie med lite kärleksinslag och onormalt snygga poliser. Perfekt tidsfördriv och vardagsunderhållning med andra ord.

Så, jag började ladda ner CSI, CSI Miami och CSI New York. Alla är ju ganska snarlika, liknande karaktärer och rätt snarlika manus. Men det är ändå en stor skillnad. I CSI Miami är allt i extremt starka färger. Blått hav, illgrönt gräs. Hon som kommer och undersöker liken på brottsplatsen har silikonbröst och stora solglasögon, ALLTID solglasögon (hur smart är det när man ska undersöka lik??).



Poliskvinnorna har djupa urringningar och allt känns ganska plastigt och ytligt. Fallen de löser innefattar ganska ofta glamourösa rapartiser eller liknande. David Caruso som spelar huvudrollen och chefspolisen har ett uttryck som han överanvänder helt totalt, han tittar ner, vrider huvudet och sneglar uppåt med snett huvud och säger något med en så överdriven hes röst..ojoj, det är nästan komiskt.


Fortsättning följer...

2 comments:

Mia said...

Håller med dig totalt med beskrivningen av huvudpersonen i Miami. Han ger mig rysningar av dåligt skådespeleri... Brrr!

Mia said...

Tillägg:
Las Veas gillar jag dock starkt! Karaktärerna har starka personligheter utan att de måste vrida på huvudet m.m. varenda gång en scen slutar.