Tuesday, February 20, 2007

21 minutes in heaven


Jag har alltid gillat komediserier. Det har blivit ett sätt att fly verkligheten. Tjugoen minuter av roliga skämt, skojiga karaktärer, smålöjliga missförstånd och ganska halvmesiga problem. Med andra ord, ingenting är på riktigt. Det är verkligheten inlindad i rosa bomull. Och självklart gillar jag det. Den första komediserien jag fastnade för var nog Vänner, följt av Fraiser, Seinfeld, Will and Grace, That 70´s show, How I met your mother..och så vidare. Det är nästan samma format, liknande karaktärer och lätta skratt.

Jag har som sagt alltid gillat det lättsamma i komediserier, det enkla och det ljusa. Men två serier som jag tycker kan kombinera det ljusa och lättsamma med lite djup är My name is Earl och Scrubs. Visst det är två helt hysteriska komediserier men det finns något mer. Jag vet inte om ni håller med mig.

1 comment:

Mia said...

Kollade de första avsnitten, men fastnade aldrig riktigt... Synd, för jag är på jakt efter fler serier som jag kan bli beroende av :-P