Friday, February 23, 2007

Survivor: Fiji!


Två lag, det ena får bo på en lyxö med hängmattor, täcken, kuddar och annat som de verkligen inte brukar få. Det andra laget får bo på en ö med knappt någon frukt, de har bara en machete och en gryta. I flera dagar har de ingen eld och får vätska endast från att suga och slicka på löv och växtlighet. Det är tydligt vilket lag som börjar på topp och vilket som börjar långt nere på botten. Självklart hejjar jag på de utan lyx. Jag brukar nästan alltid hålla på underdogsen, vilket jag tror majoriteten av tittarna gör. Hittills har det gått tungt för "mitt" lag, de har förlorat alla tävlingar och har behövt rösta ut tre lagmedlemmar...

Det som är spännande är att se på gruppdynamiken hos ett lag som så tydligt slår ur underläge. Det kan gå åt vilket håll som helst. Förra säsongen ledde det till att det laget som förlorade många medlemmar i början blev det starkaste laget där alla fyra kvarvarande vid sammanslagningen var i final. Men i denna säsong verkar det gå åt andra hållet, attitydproblem och smågnabb har snarare lett till att humöret dalat. Det ska bli spännande att se nästa avsnitt, Survivor har snabbt blivit en av vinterns absoluta favoriter.

1 comment:

Anonymous said...

Låter tufft! Lite väl elakt kanske? Detta känner jag å andra sidan igen från SVTs Riket. Det programmet var spännande:)