Tuesday, May 8, 2007

blandat!

Så, de mesigaste mest menlösa töntlaget vann amazing race allstars. Vilken besvikelse. Tjejerna borde ha vunnit. Överlag var säsongen ganska bra. Mirna och Charla förstörde lite genom att vara så sjukt jobbiga och skenheliga. Det ska bli kul med en vanlig säsong med helt nya ansikten. Förhoppningsvis kommer de till Sverige igen också!

Realityserien Svart eller vitt som Svt2 visar på måndagar är riktigt spännande. Två familjer, en vit och en svart sminkar sig för att få insikt i hur det är att ha en annan hudfärg. Det är en ärlig, intressant och viktig serie som tar upp frågor som är relevanta för alla.

Såg ni serien Kören som gick i tre avsnitt på svt för några veckor sedan? Det var en varm historia om en dirigent och körledare från London som kom till en ganska stökig förortsskola med målet att starta skolans första kör. Det var riktigt rörande att se hur ungdomarna förändrades när det fanns någon som trodde på deras förmåga. Körens deltagare gick från att vara bittra, arga ungdomar till människor som insåg att allt är möjligt.

Förövrigt tycker jag att Heroes har börjat ganska svagt efter uppehållet. Det känns ofokuserat och rörigt. Jag hoppas att de kan ta sig samman och få till ett bra säsongsavslut..

4 comments:

Anonymous said...

kom igen de förtjänade att vinna, så mycket otur som de haft hela tävlingen igenom.

Malin said...

Ja, de kanske förtjänade att vinna..fast jag vet inte, jag tycker dustin och candice förtjänade det mer. Jag tyckte helt enkelt inte att eric och danielle verkade vara sympatiska personer...

längtar till nästa säsong redan, gör inte du..?

Anonymous said...

Egentligen gillade jag inte heller eric och danielle från början heller (hejade på oswald och danny) men började gilla dem mer och mer för varje avsnitt och i samma stund som oswald och danny lät sig köpas av "the beauty queens" så blev eric och danielle mina favoriter. dustin och candice var ju bara så falska, fast riktigt bra på tävlingen.

Klart man längtar till nästa säsong, förhoppningsvis med lika sköna typer som tävlar.

Malin said...

äh jag vet inte vad som är falskt med att använda yield. det är ju en del av tävlingen.

Men jämfört med mirna och charla avgudar jag eric och danielle..:)