Thursday, October 18, 2007

Nostalgitripp!


Dawsons creek har börjat visas i repris! Det är en serie som jag verkligen växte upp med. Alla såg dem och dagen efter ett nytt avsnitt diskuterades det flitigt mellan lektionerna. Tillskillnad från exempelvis beverly hills så tycker jag att Dawsons handlar om lite verkligare personer, med mer djup och med "nästan-riktiga" problem. När jag ser det nu igen, ett antal år senare, skrattar jag åt den roliga dialogen, som är väldigt onaturlig i all sin krångelhet. Men det spelar inte så stor roll, jag blir fortfarande berörd och jag kommer på mig själv att känna exakt samma sak när jag ser det nu som jag kände när jag såg det då. Det är en ganska härlig känsla och min tonårstid har sällan känts närmare.

Missa inte, vardagar 16.50 på tv4.

No comments: