Monday, March 5, 2007

Lost?

serienörden försökte blogga tidigare idag men misslyckades. Inlägget försvann och jag orkade inte skriva igen. Jag skrev lite om lost och hur jag tycker att det är synd att en så häftig, annorlunda och välgjord serie har så många "mellan"-avsnitt som inte för handlingen framåt. Jag skulle hellre se att säsongerna innehöll färre avsnitt men som alla var superbra och spännande. Än så länge så fortsätter jag ladda ner och titta men jag tror många med mig snart kommer att tröttna. Det skulle hjälpa om man visste hur många säsonger som är planerade och att det finns ett bestämt slut.

Denna säsong började ju väldigt lovande i höstas då man fick se mer av "the others", men sen det började igen nu för några veckor sen har det gått utför lite. Från att ha varit den serie som jag mest såg fram emot och alltid såg så fort jag fick möjlighet går det nu flera dagar efter att jag laddat ner innan jag ser den. Jag tycker att det är synd när en så lovande serie inte försöker hålla tittarna nyfikna och sugna efter mer. Nu är det mest frustrerande. Håller ni inte med?

Men gillar man genren så kan jag verkligen rekommendera sci-fi-serien The lost room. Den är härligt mystisk. Bra skådespeleri och riktigt bra story. Och det är en miniserie med tre avsnitt!

3 comments:

Anonymous said...

Å appropå lååånga serier....det kan vara ganska jobbigt, men just nu kollar jag en serie som heter Bleak House (ja, det är Dickens) och den är 15 avsnitt lång - precis lagom kan man ju tänka...men jag står inte ut med tanken på att det snart är slut på avsnitt - så bra är den! Jag drömmer om den på nätterna och drar ut på tiden mellan avsnitten, allt för att få den att räcka längre. Den är ju nu inte amerikansk och ingen dokusåpa, utan istället väldigt engelsk och ja, ett kostymdrama...men om du vill ha med lite snaskiga skådisar kan du glädja dig åt att Gillian Anderson från Arkiv X är med och gör en suverän rolltolkning...se den vetja! :)

Mia said...

Serienörden, kan du inte berätta mer om The lost room? Är det tönt-s. fiction eller på vilket sätt är den s. fiction? *Nyfiken*

Malin said...

Jo jag kan berätta mer om "the lost room", jag skriver ett helt inlägg om den vetja..

Och ang. Bleak House så började jag titta på den, men fastnade aldrig..ska kanske ge den en ny chans..har ju bara tre avsnitt kvar av Greys Anatomy, börjar bli desperat med andra ord :)