Thursday, March 15, 2007

Gott och Blandat

Jericho som jag tidigare skrivit om och halvkritiserat är igång igen efter ett lååångt jullov. Och det har faktiskt börjat riktigt bra. Tre spännande avsnitt där handingen förts framåt jättemycket. Jag är riktigt nöjd. I de tidigare avsnitten fick man bara följa människorna i jericho och deras förändrade vardag. I de tre avsnitt som gått nu har man fått se och höra vad som hänt i resten av världen. Man har dessutom fått en liten hint om vem som kan ha utfört bombningarna. Jag kan verkligen rekommendera er att ge denna serie en chans. Det är några sega avsnitt i början, men den växer.

Dessutom så har Americas Next Top Model börjat, säsong åtta! Det är ett helt sjuk serie egentligen, verkligen helt hysterisk. Tyra Banks spårar ut ytterligare för varje säsong som går (och hennes hår blir bara större och större!). Men det är ändå underhållande och flera av mina vänner ser också och tillsammans kan vi engagera oss!


Slutligen kan jag verkligen rekommendera komediserien Peep Show. Jag tror att den visas på Tv4 Komedi om man inte vill ladda ner. Den är iaf helt briljant och fantastisk. (Tack Marianne för tipset!) Jag ska skriva lite mer om brittiska komediserier snart.

No comments: