Wednesday, July 2, 2008

hells kitchen och nya weeds. (lite top model också)

Igår gick finalen av hells kitchen i USA och ikväll hade jag tänkt att se vem det är som vinner. Vinsten är ett jobb som "head chef" på Gordon Ramsays nya restaurang (de vinner alltså ett jobb..hmm :)). Jag hoppas på Christina och tycker mest att Petroza verkar full hela tiden. Sen fattar jag inte varför alla deltagare alltid röker, det måste väl förstöra smaklökarna..eller? Ramsay borde följa Tyra Banks och förbjuda all rökning!

Weeds har börjat igen och har förändrats lite. Serien utspelar sig inte längre i villaidyllen utan huvudpersonerna är på flykt och tillfälligt stationerade hos en gammal och döende släkting. Jag tror att det var nödvändigt att de just bytte område eftersom serien hade börjat kännas lite enformig. Istället för att sälja droger till överklassen så smugglar hon nu istället in dem från Mexico. Det blir lite mer spännande. Däremot hoppas jag att man får se mer av Doug snart, han har alltid varit lite av en favorit.

För övrigt så ser jag fram emot finalen av AuNTM (Australias next top model) trots att min favorit Caris har åkt ut (varför ens ta med en tjej som är för kort...?). Jag vet inte riktigt vem jag hejar på. Demelza har en läskigt irriterande röst plus att hon är ganska elak. Men hon är helt enormt vacker och elakheten kan lätt skyllas på att hon är ung och osäker på sig själv. Problemet är väl snarare att hon inte varierar sig tillräckligt framför kameran. Alex har varit något av en hatkärlek under hela serien. Hon är sådär härligt elak och jag tyckte att det var underbart när hon bakade "nyttiga" kakor till de andra deltagarna när de i själva verket var superonyttiga. Men jag är osäker på om jag gillar hennes utseende, hennes mun är ju väldigt spänd och så är hennes ögon ganska små. Men hon blir bra på bild och har coolt hår. Det blir helt klart en spännande final. wee!

1 comment:

Anonymous said...

varfor inte:)