Thursday, June 5, 2008

Jag+Lost - en komplicerad relation

Jag vet inte var jag ska börja. Det är så mycket som har hänt under den tid jag inte bloggat. Men det mest aktuella gissar jag är Lost-finalen. Min relation till lost är något av en hatkärlek/kärlekshat, ganska komplicerad alltså. Jag är beroende av det, älskar det och får gåshud när jag tittar. Det är sjukt spännande och häftigt och nytt och annorlunda och fullständigt beroendeframkallande. Men jag finner ändå att jag aldrig riktigt är nöjd efter ett avsnitt. Det är alltid någon pusselbit som inte passar, fallit bort eller helt försvunnit. Varje avsnitt öppnar upp en helt ny värld av frågor och struntar helt att besvara den miljarden frågor som redan uppkommit. Det finns ju fortfarande frågor och storys från säsong 1 vi fortfarande inte fått svar på. Årets säsongsavslutning avvek inte direkt från detta. Efteråt kände jag mig egentligen mest frustrerad...

Men samtidigt som jag vill att att serien ska avslutas och alla frågor besvaras så vill jag aldrig att den ska ta slut.

Är det någon annan som känner igen sig i det här?

2 comments:

Anonymous said...

O ja. Det var en av anledningarna till att jag slutade se i mitten av andra säsongen.

Men det är så bra, och det finns så få motsvarigheter, att jag inte kunde hålla mig borta från det. Därför började jag kolla igen när hela säsong två visats. Då hade producenterna även äntligen gått ut med information om när serien skulle ta slut, vilket var ett måste för att jag skulle orka se vidare.

Troligtvis kommer många frågor att fortsätta vara obesvarade även efter seriens slut. Men jag hoppas att tillfredsställande många blir besvarade.

Anonymous said...

Den här senaste säsongen har varit jättebra igen, fast så där biten som jag faktiskt var under de första 5-6 avsnitten har jag aldrig blivit igen.

/Marianne